عوامل موثر در قیمت لپ تاپ

عوامل موثر در قیمت لپ تاپ

بررسی عوامل موثر در قیمت لپ تاپ

عوامل موثر در قیمت لپ تاپ

قیمت لپ تاپ بدون شک اولین و مهترین فاکتوری که درانتخاب یک کالا همیشه مد نظر است قیمت آن کالا هست.اولین سوالی که همیشه باید در هنگام خرید یک لپ تاپ از خود بپرسید این است که چقدر هزینه میتوانی برای خرید آن بپردازید ممکن است شما بعداز کلی پرس و جو وتحقیق لپ تاپ موردنظر خود را پیداکرده باشی اما بعد متوجه شوید که قیمت آن چند برابر هزینه بوده که درنظر گرفته اید پس همیشه اولین فاکتور که درنظر میگیرید قیمت لپ تاپ باشد.

 

 

 

عوامل موثر در قیمت لپ تاپ

 

 

 

عوامل موثر در قیمت لپ تاپ

در این بخش به عواملی که در قیمت یک لپ تاپ میتواند موثر باشد می پردازیم:

۱  تاثیر قیمت پردازنده بر قیمت لپ تاپ:

باتوجه به اینکه برند ومدل پردازنده بنیان گذار کل ساختار سخت افزا لپ تاپ است وتمام قطعات بر اساس آن انتخاب میشوند پس بدون شک اصلی ترین ومهمترین عاملی که می تواند در قیمت لپ تاپ موثر باشد cpu آن است.

۲ تاثیر قیمت کارت گرافیک بر قیمت لپ تاپ:

کارت گرافیک نیز از جمله عوامل مهم در قیمت لپ تاپ میباشد بدون شک کارت گرافیک قدرتمندتر قیمت بیشتر دارد البته کارت گرافیگ بیشتر برای گیمنر ها حائز اهمیت است ولی درکل میتوان گفت یک لپ تاپ با کارت گرافیک قدرتمند از یک لپ تاپ با کارت گرافبگ ضعفیف تر قیمت بالاتر دارد.

۳ تاثیر قیمت هارد دیسک بروی قیمت لپ تاپ:

قطعه سومی که درقیمت لپ تاپ موثر هست قیمت هارد آن است  لپ تاپ های که دارای حافظه SSDهستند درمقایسه با لپ تاپ های که از حافظه HHDبرخوردار هستند قیمت بالاتری دارند چون سرعت حافظه SSDبسیار بیشتر از HHD است که دارای تکلونولوژی قدیمی تر است.

۴ تاثیر قیمت صفحه نمایش بروی قیمت لپ تاپ:

صفحه نمایش یک لپ تاپ چه از لحاظ اندازه صفحه نمایش و چه از لحاظ تکنولوژی ساخت صفحه نمایش بر روی قیمت لپ تاپ تاثیر دارد باید توجه داشت هر چه صفحه نمایش بزرگتر باشد هزینه ی تولید آن بیشتر است پس قیمت آن نیز بیشتر است و همچنین از لحاظ تکنولوژی ساخت صفحه نمایش چون تکنولوژی LED  نسبت به تکنولوژی LCD  جدیدتر است پس لپ تاپی با تکنولوژی LED دارای قیمت بیشتری است.

عوامل دیگری که بر روی قیمت لپ تاپ موثر است می توان به مواد به کار رفته در بدنه ی لپ تاپ و تعداد پورت های آن اشاره کردو همچنین  قیمت ارز مثل قیمت دلار تاثیر چشمگیری درقیمت لپ تاپ دارد

عوامل موثر در قیمت لپ تاپ

 

عوامل موثر در قیمت لپ تاپ

 

اما سؤال رایج این است که آیا برند لپ تاپ در قیمت لپ تاپ مؤثر است؟

در پاسخ باید بگوییم که هر شرکت سازنده لپ تاپ از مواد اولیه متفاوت در بدنه لپ تاپ و تکنولوژی های بکار رفته در ساخت لپ تاپ و… باهم متفاوت هستند. پس قطعا برند لپ تاپ هم در قیمت لپ تاپ تأثیر دارد. برای مثال شرکت اپل که از جدید ترین تکنولوژی ها و همچنین همه ی اصول را در سخت افزار لپ تاپ در نظر می گیرد پس قیمت آن هم نسبت به بقیه ی برند ها بیشتر است. اما این دلیل نمی شود که بگوییم برند های دیگر بد باشند بلکه شما باید اول نیاز خود را بشناسید و بعد برند لپ تاپ را انتخاب کنید.

عوامل موثر در قیمت لپ تاپ

 

کانال تلگرام

لپ تاپ استوک ZBOOK 17

 

ارسال دیدگاه